fredag 14. januar 2011

ABC skandinavia # K.










Vi er kommet til
K
Og jeg velger å vise ...






...vårt nye Kamera!
Med ekstra linse og annet utstyr.

På merkelappen sto det:
Til mamma og Kjersti.
Fra Kjersti.

Altså har vi begge rett til å bruke det.
Det er helt greit, vi bor så nær hverandre.
Gleder meg til å lære de forskjellige teknikkene!







Måtte jo prøve,
og tok bilder av Kulene da vi plukket dem av juletreet.








Denne er gammel og vakker.






Kuler uten Krutt! :)






Denne har Kjersti, en gang,
 laget av tynt papp

 som danner mange tre-Kanter!




25 kommentarer:

Catarina sa...

Rigtig fine billeder og stort tillykke med det nye kamera. :)

Godt valg for K.

God weekend. :)

Rimkogeren sa...

TILLYKKE med kameraet :-) Det bliver spændende at se resultaterne fremover.

Rejen sa...

tillykke med Kanon-kameraet det bliver godt at se dine billeder taget med nyt kamera..;-D

Anette sa...

Så flotte bilder!! Og gratulerer med nytt kamera, det er jo bare den deiligste følelsen som finnes!!! God helg :)

Hulda sa...

Ja, du var heldig som fikk det fine kameraet til jul. Kjempefine kulebilder. De kulene er nydelige. Fine K-er. :)

Helle sa...

tillykke med dit kamera :)

og sikke lækre kugler dem kan jeg lide :)

Donald sa...

Det er et godt kamera, jeg synes billederne af K-ulene er meget fine, og lysfølsomheden er så fin, og billederne er fulde af detaljer.

Tillykke med kameraet :-)

Unknown sa...

Tillykke med det nye kamera - det bliver du glad for.
God fornøjelse med udforskningen af det.
Jeg får mange gode ideer på

http://www.digital-photography-school.com/tips

Også smukke jule-kugler.

Håber du får en canon-weekend.

naturglede/Randi Lind sa...

Så morsomt innlegg. Flott kamera og vakre julekuler. Idag har jeg fri,så jeg tenkte jeg skulle rekke masse! Men dagen går visst med til rydding og vasking. Badet står for turen til opp-pussing, så det er visst bare å stå på. Snart er det bare soverommet vårt igjen. Da er det vel sommer eller???? Tiden flyr av sted, så det gjelder å nyte øyeblikket. God helg til deg:)

Jørgen sa...

Godt med en endnu en canonfotograf. God fornøjelse med det. Det er nogle flotte julekugler du har fotograferet.

Mona sa...

Åh, så många fina julgranskulor. Lycka till med nya kameran!

Stina sa...

Så söt hund du har. :-)
Stina

Evatina-beth sa...

Jag förstår att du får så fina bilder med en så fin kamera.
Trevlig helg
Kram Eva

Madame sa...

Sikke mange fine K'er - og tillykke med det nye kamera! Det ser lækkert ud :-)
Rigtig god weekend, Margit!

Irene sa...

Flott innlegg med K'er .... og grattis med kameraet. Fint å få, selv om det må deles!

Ha en fin helg!

Irene

TorAa sa...

Hurra så bra;-)

Vet du hva?
I går kjøpte vi nye kuler til juletreet- 70% avslag.
Vi måtte jo erstatte de kattungen hadde revet ned. LOL:

Turid sa...

Tusen takk for klem og fine ord! Det varmer!
Takk!

Gratulerer med flott kamera! Og så mange fine julekuler!

Klem;)

fruentimmeret sa...

Gratulerer med superfint kamera. Det får du og dine seere helt sikkert stor glede av. ;.)

Flotte juleKuler også.

K@ri sa...

Kuler uten krutt er helt i min gate ♥♥♥
Og hjertelig til lykke med nytt kamera! Jeg er så utrolig glad i mitt, og jeg er sikker på at du kommer til å like dette. Speilrefleks er bare magisk! Og så utrolig vakker den gamle julekulen var ;)
Jeg blogger de nye vanntette sokkene til Lady i dag om du titter innom. De er enda ikke utprøvd, men det ser ut som om været mener det skal gjøres i morra, og Min venninde med hund i blokk prøvde det ut på sin hund i dag! Suksess!
Jeg gleder meg ikke til drittværet, men jeg gleder meg til at hun skal være tørr på beina selv i issørpa.
Jeg har ikke sett de til salgs i Norge, men de kommer muligens. Jeg forsøkte selv å bestille hos firmaet jeg linket til deg, men de selger av en eller annen grunn ikke til utlandet, så jeg måtte få hjelp av Favorittdattera. Hun har sett i kommentarfeltet at du kunne tenke deg de samme sokkene, og hun sa at hun bestiller mer enn gjerne for deg og sender deg dersom du er interessert ;) Kanskje Tuva også trenger.... Liker ikke tanken på våte og ISKALDE hundelabber fremover, men dette må du avgjøre selv selvfølgelig.
Danskene bruker det evindelige Dankortet sitt ved betaling, og jeg tror det er grunnen til at de ikke sender utenlands, men som sagt: Vi fikser dette. La meg bare høre fra deg igjen.
Ønsker deg og dine ei riktig god helg med mange gode fotomotiver ;-)
Vakre tanker og klemmer fra K@ri og Lady**

Inge sa...

Sikke en flot gave, stort tillykke med et fantastisk kamera.. :-)

Fru Keilegavlen sa...

Så flotte bilder og kjekt med nytt kamera. Kos deg med det. ;)

Berliner brosten sa...

Sikke en flot gave! Gratulerer til det nye kamera. Det skal du nok blive meget glad for! Glæder mig til at se flere billeder.

Pysselfarmor sa...

Grattis till ny kamera...visst är det skoj att lära nytt!

K@ri sa...

Hei igjen ;)
Det er 12 i pakken, og de kan selvfølgelig brukes flere ganger. Det koster ca 150 norske kroner for en pakke, og så tok firmaet ca 70 kroner i frakt når de sendte det til Favorittdattera. Min venninde med hund i blokk har forsøkt de på skareføre i dag, men det fungerte ikke. Da er nok sikkert fleecesokkene vel så effektive. Jeg tror Lady har meste behov for disse i regn og issørpe, men enn så lenge er de uprøvde, så jeg har null erfaring.
Sender mange vakre kveldstanker fra K@ri*

Melusine sa...

Gratulerer med nytt kamera til dere begge! Spennende med speilreflekskamera, og jeg har også fått meg et nytt om enn med litt bismak for jeg glemte det jeg hadde på flyet forrige helg...