mandag 16. august 2010

Mandagstema # FAVORITTORD.







"Fritt valg" i
MANDAGSTEMA.

FAVORITTORD.



Mitt FAVORITTORD må bli
det lille, men betydningsfulle ordet:
FRED.







Minnesmerke over de som kjempet for
FRED.
****
Jeg tenker ofte på dem som kjemper for dette i dag også,
og på dem som lengter etter
 FRED!








En annen form for
FRED
finner jeg her!








I denne boken er det lille ordet brukt mer enn hundre ganger,
det viser hvor sterkt det er!






Av alle de, var det dette som først kom i tankene mine:
Jesu egne ord til oss!
Joh. 14.27.


















18 kommentarer:

Hilsen Bodil F.T. sa...

Tusen takk for gode ord om FRED!!

hundenstina sa...

Ja, FRED är ett stort ord!!!

hundenstina sa...

Ja, FRED är ett stort ord!!!

Monica o Jacob sa...

Ja fred är stort, vi i Sverige har ju klarat oss länge nu;-)
Ha det bra;-)

Brit. (lille meg) sa...

Dette var flott, Margit! Takk skal du ha! Det er godt å ha fred, på alle måter. Og best av alt er å ha fred med han som er Fredsfyrsten.
Måtte alle få oppleve den freden!
Ønsker deg ei god uke!:)

Petunia sa...

Nydelig, Margit! Fred er så viktig!
Jeg er ikke kristen og har vel ikke lest i bibelen siden tenårene. Min fred finner jeg når jeg vandrer i skog og mark. Da føler jeg at jeg er nær gud:)

AnKa sa...

Et flott ord kjære deg.
Trenger vel ikke si mere.
Du er bare flott som deler alt dette med oss.
Klem fra AnKa

Evatina-beth sa...

Håller med de övriga att FRED är ett fantastiskt ord. Tack för det.

Hulda sa...

Her var det mange betydninger av ordet FRED. I naturen finner man virkelig fred og ro i sinn og tanke. Flott bibelvers som inneholder ordet også.

Ruth Bernssen Bø sa...

Ordet Fred har mange betydningar.
Eg finn ro og fred i sjela når eg går ute i naturen.

Ja, det er Røsslyng som veks på lyngheiane.

Ha ein fin kveld.

Marie sa...

Fred och frid, två fantastiska ord som är så värdefulla i vår vardag. Kram

Marit Johanne sa...

Nydelig innlegg om fred. Og flott bibelvers om den fred som Gud gir oss, selv om det kan storme rundt oss.

Jeg oppdaget også innlegget ditt fra i fjor om papirdukker. Jeg var og veldig glad i å leke med papirdukker, og har et innlegg med bilder på min blogg i arkivet et sted. Kanskje du har sett det. Og morsomt med den nye bunadpapirdukken som het Margit. Jeg har en slik,som heter Marit og den har til og med Åmli bunad (Aust Agder) slik som jeg har!

Pialotta sa...

Fred är mäktigt ord .. tänk om det rådde fred på hela vår jord en endaste gång:) Vi är lyckliga vi i Sverige som haft fred i så många år.. men fred mellan oss människor borde vara självklart.

Refleksjon på livsvegen sa...

Takk!

God natt med Guds fred som overgår all forstand :-)

LissenTo sa...

Jag delar din och mångas önskan om fred på jorden! vi får alla dra vårt strå till stacken genom att vara medmännskliga!
ett fint budskap
Ha en skön tisdag. Lissen

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-) (-: Flot bidrag. Tankevækkende.

Donald sa...

Det er smukt at du har valgt "Fred" som favorit-ord. Jeg synes det er et meget smukt mindesmærke i Narvik.

Jeg ville gerne kunne sige noget om religionen og fred; for mig er den vigtigste fred den, som er mellem mennesker, der accepterer hinandens forskelligheder.

Veronika sa...

Fred er virkelig noe alle fortjener, synd det er så vanskelig å få til. Et fint og tankevekkende innlegg!