fredag 23. april 2010

ABC runde 3 # B.








Selv om dette er tredje runde i




 ABC - leken

er den andre bokstaven i alfabetet fortsatt

B





I hagen vår et Brønnhus står...




... der Blomstrende Blomkarse rår!




En gammel Benk fra svunne år,
Blir her plassert hver eneste vår.
En
Blomsterpotte står der , i solen,så fin,
Og det beste av alt; Den er min!



Begge disse er malt så flott,
det meste er hvitt, men og litt
Blått!





Så må det også sies at det er
Petunia
som holder ABC i gang!


Som vanlig finner du flere bidrag å se på
DENNE BLOGGEN!
Her kan du også legge igjen ditt om du har lyst!

4523786846_4250cdfd2c_m[1]











24 kommentarer:

Hulda sa...

Utrolige fine bilder fra en sommerkledd hage. Flott med blomkarsen i brønnhuset. Gleder meg til det blir så frodig og grønt igjen. Mange fine B-er her. Og veldig fint skrevet på rim. :)

Helle K. sa...

Meget stemningsfulde billeder fra sommerhaven :)

Maria sa...

Så vackra stämningsfulla bilder och den gårdsbrunnen är ljuvlig:)
Ha en fin dag!

Maria G sa...

Underbart B-inlägg!
Fint skrivit och och härliga bilder!
Trevlig helg!

Som dagene går sa...

Sommergleder. Så fint du har arrangert det i hagen din.
Ha en god helg!

Viola sa...

Åååå! Nå fikk jeg virkelig lyst på hage!! :) Så vakker den er hagen din! Blomkarse er nydelig blomster!! Så mange flotte farger som kommer på dem! Artig at dattera di hadde laget den awarden, hun er flink! (Slik som deg!) God helg med klem fra meg! :)

Daniela sa...

Så vackert, där skulle jag vilja sitta och slappna av med en kopp kaffe och en god bok :)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Kjekt å se slike fine sommerbilder. Det var snø igjen her i dag....

God helg!!

Anonym sa...

Det brønnhuset var fint.Det kan du hilse snekker`n og si. Men å ta bilder som dine, og rime så flott- Der kommer vi andre til kort:) Hilsen din svigersøster.

TorAa sa...

Hurra, nå ble jeg glad.

Rene solskinnsdiktet.

BRAVO

linsky sa...

For et nydelig innlegg!!
God helg! :)

Brit. (lille meg) sa...

Så flott! Både innlegget og bildene!
Gler meg til det blir sommer, men våren er også en herlig tid. Egentlig synes jeg den er finest. det er så mye som skjer i naturen da....
God helg, Margit!:-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er så flink med rim!

Herlege sommarbilete. Har sådd litt blomkarse og meir skal det bli, viss eg får tid ;-)

God helg og takk for omsorg!!

Kari sa...

Skikkelig lekkert, og en kjempegod ide :-)

Melusine sa...

Åh, dette var flott! Kunne ønske jeg hadde plass til en slik brønn med bugnende blomster. Nå har jeg virkelig kost meg med disse bildene fra hagen din :)

Ha en fortreffelig helg!

Ellen sa...

Blomkarse, blomsterkarse - ja - godt B-bud.
Ved du, at den også hedder 'tallerkensmækker' på dansk? Totalt tåbeligt navn...
Men nogle meget smukke og stemningsfulde billeder fra din dejlige have.
God weekend til dig fra mig :-)

Berit T sa...

Koselig innlegg for bokstaven B.
En herlig tid vi går mot. Fine stasjoner i hagen din, sette seg ned å nyte sommerdufter av blomster,gress, nymalte møbler,deilig.

Ha en fin helg.

Henny sa...

Sikke en fin have, du har!

Elisabeth sa...

Kjempefin!!!

God helg!

AnKa sa...

ååå så flott, no glede eg meg tell våren. Har planer om å så litt i dag:)
Det e så hærlig å kjenne lukta av våt jord. DET E VÅRTEGN nr 1 for meg:)
Ha ei flott helg.

Magdalena sa...

...sååå nydleig dere har det i hagen...
kos dere nå som våren siger innpå.!
klem,magnyღ

Petunia sa...

Innleggene dine får meg alltid blid:)
Det er også en god B!!!

Living next to me sa...

åh her var det sommer ...noen tips for å ikke få sorte dyr på blomkarsen...jeg er så glad i den men har kasta de for det vrimler av sorte små dyr på de ...her også..og som Petunia sier ..en blir glad her..

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du verden så godt det var å se grønne og frodige sommerbilder!!
Herlig brønn med blomsterflor, og slike benker er så flotte:)
Går og gleder meg over hver nye grønne spire som dukker opp, ei herlig tid nå:)
Stor klem til deg!