onsdag 31. mars 2010

ABC runde 2 # Ø.





Nest siste bokstav i
 ABC
er
Ø



Jeg velger da å vise noen av mine 
Øser.




To velbrukte
Øser
i en gammel skuff.
Den eldste er av tre, og så en av aluminium med trehåndtak.
Disse ble brukt i min fars butikk.
Skuffen tilhører disken der.






Den hvite Øsen her er emaljert,
og for salg, i butikken som var i drift fra
1939 - 1969




Så kom plasten!
Lettvint, holdbart og renslig!


Flere Øser av plast.
Nå står butikken som et lite museum.





Husker dere Askeladden som kappåt med trollet?




Her er Trollets Øse!





Mer moderne Øser.




Disse Øsene er også gamle.





OG
 - tro det eller ei-




Denne idylliske plassen som ligger like ved E 6,
heter faktisk
 -ja akkurat-
 Øse!







Se flere Ø - bidrag HER.



23 kommentarer:

Hage og Foto entusiast sa...

Så mange gamle og fine øser du viser fram her. Det er sånn sjarm med slikt gammelt. Det er en historie bak hver øse ;) Det siste bildet var helt fortryllende vakkert. Så stilig med speilinga i vannet.

Maria G sa...

Härligt och fint Ö-inlägg!
Sista bilden är helt underbar!
Glad Påsk!

Refleksjon på livsvegen sa...

Dyktig du er...
Du har mangt og mykje å øse(ause) av :-)
Vonar du har ei god stille veke...

God Påske!

Tussi sa...

Dette var morsomt!
Jeg har faktisk maken til de to på det første bildet - og de er fra en gammel landhandel..
Skulle gjerne ha tatt en titt innom de dørene der!
God påske til deg :)

Hulda sa...

Dette var virkelig et innlegg etter mitt hjerte, hihi.. Så stilige de bildene fra butikken. Liker så godt hyllene, og tingene der. Nydelig bilde av øsene i den gamle skuffa på disken. :) Flotte bilder alle sammen, men det var de oppe i butikken jeg virkelig falt for. :)

Mia Folkmann sa...

Sikke mange fine gamle øser - og du kan tro, at jeg husker eventyret om Askeladden. Jeg elskede den slags eventyr, da jeg var barn (det gør jeg nu stadig)... :-)

Petunia sa...

Jeg har vel sagt det hver gang jeg er innom deg, men det slutter ikke å fascinere meg alt det fine du har å vise frem!! Se på disse tingene her. Fantastisk å kunne ta bilder av så mye fint!!
Alltid like hyggelige og flotte ABC innlegg fra deg!!

Lotta sa...

Detta var en mysig blogg med massor av underbara bilder.Visst var det mycket vackrare slevar och sånt förr.
Det var stil på dem tack en riktig härlig stund här Ha en riktig mysig påsk...
Kramizzz // Lotta
Var ligger detta museum?????
Intressant.....

Ruth Bernssen Bø sa...

Flott Ø innlegg.

Du er snart gjennom heile alfabetet, og er stadig like kreativ. Eg er imponert.

God torsdag.

Tino sa...

Så mange flotte øser du har, spesielt koselig med de gamle og nostalgiske.
Og for et nydelig bilde av stedet Øse.
God påske :)

Rimkogeren sa...

For pokker da, hvor er det bare et genialt bidrag.
På dansk er øse slang for en gammel bil.
God Påske :-)

Anonym sa...

En ting er sikkert; de gamle Øsene er tusen ganger finere enn de nye! Så spennende med butikkmuseum, der skulle jeg mer enn gjerne vært en tur! Et flott bidrag fra deg, og et nydelig bilde fra Øse. Fortsatt God Påske!

Laila -Karin sa...

Hei Maly .
Du vant Marsgaven.
Sender du en mail med adressen din
så sender jeg pakken over påske.
Koselige gamle øser.
Ha en fin dag
Klem

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Hei Margit!
Så flotte ting du viser:)
Flotte disse gamle øsene,mye finere enn de i plast synes jeg:)
Vel har de fine farger plastøsene, men de gamle har noe noe eget ved seg...
Ser ut som en spennede museumsbutikk:)
Flott påske videre!

Fruen sa...

Øser var et godt innlegg,og mange forskjellige hadde du også :)
Ønsker deg god påske.

MissMette sa...

Herlig innlegg... og flotte bilder :)elsker slike gamle øser. Du er virkelig kreativ som fant så mye fint på ø

Ønsker deg en fortsatt fin påske. Klem fra Mette

Lappedamen sa...

Du har jammen mange flotte øser. I det heletatt tror jeg du har et meget innholdsrikt hjem etter alt hva du har presentert opp gjennom ABC-leken. Ha en riktig god påske.

Henny sa...

Det var en original løsning på Ø. Mange fine øser. Jeg kan især lide de gamle, der er lavet af træ.

Anonym sa...

Å den gamle butikken skulle jeg gjerne likt å vært i. Herlige mye gammelt som er tatt vare på! De avlange rundede øsene er bare kjempefine! Flott innlegg!
Ha noen deilige fridager.

Living next to me sa...

mange flotte øser, de laget flotte ting før . Plast er lissom ikke det samme , stedet Øse var vakkert det også .

naturglede/Randi Lind sa...

Så mange flotte øser! Dette var et artig innlegg!

linsky sa...

Så mange fine øser! :-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!


Flotte bilder og en kjempegod løsning!
Litt av et øseutvalg du har...
Ha fortsatt en fin påskekveld!