fredag 15. mai 2009

ABC i ord og bilder.# K




Tiden går og vi er kommet til bokstaven
K






Hos meg står denne bokstaven for
alle Kurvene vi har.
18 stk.
Den mørke, lave og den Kurven med bord på,
skal jeg ha ute på hylla.




Kurven i midten, med blå blomster er en
gammel piknik- Kurv.










Her er den største Kurven vi har,
og de to minste.






To hvite Kurver,
den ene henger på badet med sminke i,
den andre har Kjersti med diverse ting i.





I denne Kurven har hun garn.



Det er Kjersti som eier de fleste Kurvene.


Hun har litt "dilla" der.










Som vanlig er det flere ABC-bidrag hos
PETUNIA.
Du kan også være med.




33 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Så koselig med alle kurvene!
Jeg like også kurver, men har ikke så mange. To har jeg fått av min mann, en har vært i hans barndomshjem, og en har jeg skaffet meg selv.
Den som har vært i hans hjem, er maken med den store du viser. Det er bare det at den jeg har er håndtaket nesten utslitt på....
Så den står ikke framme lenger, har den på soverommet.....
Ha en flott dag!:-)

Hulda sa...

Så stilig det ble med bilde av alle kurvene! Jeg har endel jeg også, men har ikke telt dem. :-) veldig bra det bildet av kurven med garnet i. Min favoritt er den gamle kurven med blomst på.

Turid sa...

Herlig innlegg om kurver! Har noen jeg også, bla sånn blå på badet;) Men du "vinner:-) Hihi:)

Ønsker deg en riktig god 17. mai helg!

Fredhøy - Gro sa...

Så morsomt K-innlegg! Masse flotte kurver, jeg likte godt det bildet med den største og de minste:)
Ha en god helg og en flott 17.!

VELKOMMEN sa...

Kurver er så Koselig, de kan brukes til alt og ingenting - de er fine bare i seg selv også. Så mange fine kurver du har.
Ha en fin helg og 17. mai :0) (0:

Anonym sa...

Ja, hvem har ikke kurvdilla? Disse var virkelig flotte - særlig den gamle piknik-kurva! Fin fredag og fin 17. mai til deg!

Turid sa...

Stakkers deg som har fått influensa!
Ønsker deg riktig god bedring!
Klem fra Turid;)

Gry Offernes sa...

For en kurv-dille! :-) Jeg har innimellom ønsket meg kurv - til sopp-plukking, for eksempel. Men når jeg da vil ha en finner jeg dem ikke noe sted!

Uansett - flotte bilder! ha en riktig god 17. mai!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så mange flotte kurver!
Har ikke turt å telle mine..det er en hel del:)Så kjekke å opbevare ting i! Gøy med de bittesmå kurvene:)
Ønsker deg en fin kveld!

Petunia sa...

Skulle være en kurv til enhver anledning der:) En skikkelig kurvfest!
God bedring av influensaen din. Ikke kjekt å være syk! Håper du får godt stell og er snart på bena igjen!

Charlotte - FO² sa...

WOW, ja det må jeg si...sååå mange kurver da!!! Innmari flott innlegg :)

Ha en fin 17.maihelg :)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Her var det en kurv til en hver anledning :) Flott K bidrag. God helg.

Miriam Elisabeth ツ sa...

Kreativ og flott løsning. Flettekurver liker jeg veldig godt. Ha en fin 17.mai helg!

Evami sa...

SÅ utrolig mange flotte kurver du har:) HAr noen jeg også ,er så flotte å ha ting i,for de er dekorative og samtidig så ser man ikke rotet:)

Ha en flott 17 Mai,håepr at dere får like flott vær som det er meldt her i Trondheim:) Klem Eva

Pupziz sa...

OJ! Det var mange kurver! Men en flott løsning på K!
Ha en super helg!=D Og 17. mai da;)

Mariann S sa...

Mange fine korger :)
Ønsker deg ei god helg og en fin 17.mai.

Olga T sa...

Korg säger vi på svenska. Många vackra sådana här. Kul idé på K!

Unknown sa...

Er det rett å si at du er en "basket case?" Ha-ha!

MineSine sa...

Så mange flotte kurver! Her har du nesten èn for hver anledning :-)
Ha en god helg og en flott 17.mai!

Bling - our elf on the shelf sa...

Kurver har jeg noen av også. De er vakre å se til, samtidig som de har en praktisk funksjon. Me like ;)

Anonym sa...

Det er både trivelig, dekorativt og hensiktsmessig med kurver. De kan jo brukes til så mangt. Til og med pusene mine har hver sin.. og nåde den som prøve å snike til seg den kurven en av de andre har hevd på! Da blir det riktig liv i leieren.

Hege sa...

Kurver er fine og praktiske!

Jeg leter faktisk etter en slik som det er garn i her. Bare litt større. Noen som har sett hvor de selger slike?? :)

elle-melle sa...

Her var det mange flotte kurver!
Jeg er imponert over hvor mange forskjellige ord som er blitt brukt denne uken. Det er nesten ingen like.
Kurver er et flott valg, jeg har noen stykker selv, blant annet til oppbevaring av garn og håndarbeider.

Ha en strålende dag i morgen.
HURRA!

Magdalena sa...

heia...
så mange flotte kurver...
ønsker deg en skjønn dasg, imorgen!!
gratulerer på forskudd!!

hilsen magny

Marits Hus sa...

Så fine kurver. Jeg elsker dem! Det ser så koselig ut. Husker en periode fra tidlig i tenårene da det var moderne med en stor kurv på armen til lommebok m.m. Litt upraktisk hvis man skulle ha bøker i den, men søtt var det.
Ha en skjønn 17.!

Marie sa...

Vackert och praktiskt! Korgar kan man nästan inte få för många av. Kram

Beate sa...

Det var litt av en samling med kurver. Flott K bidrag

TorAa sa...

Så mange virkelig flotte kurver du har.
Lager du disse selv?
Det var en veldig populær hobby like etter krigen

Sonja sa...

Du verden så mange fine kurver dere har.Både store og små.
Travelt hos meg i dag så jeg vil bare ønske deg en riktig fin 17 mai.

Mitt hvite hus sa...

Så mange flotte kurver du har.. den gamle picknic kurven falt jeg for...
God 17. mai


..

Anonym sa...

Det kan ligge mye kjærlighet i en kurv - både på den ene og den andre måten. :-)

Gratulerer, i Harstad, med dagen i morgen!

BARE BLÅBÆR

Ta en titt på bloggen min!
Du må tro at den er fin.
Dikt jeg skriver - livet om.
Kom og voks ved blikk og dom!

Anonym sa...

Flaks at dere har så mange kurver,da ble det et flott K-innlegg:)
Ønsker deg en flott nasjonaldag i morgen!

Pupziz sa...

Da må jeg inn og si God Bedring da! Og takk for koselig kommentar=)