onsdag 8. april 2009

Mer enn Kvikk Lunsj.


Påsken er mer enn sol, ski, appelsiner og
Kvikk Lunsj.



Hin time i Getsemane Jeg aldri glemme kan,
Da jeg i angst og blodig sved Fikk se deg, Gud og mann.

Jeg glemmer ei, jeg glemmer ei, jeg glemmer ei din ve
Da jeg deg så i angst på kne
Hist i Getsemane.

Sangboken nr 664


Brødet brytes, vinen deles...



Han gikk den tunge veien opp til Jerusalem.
Han gikk med sine venner, med dem som skulle svikte ham.
Han gjorde det for dem.
Han gjorde det for dem.


Han gikk den tunge veien opp til Jerusalem.
Der ble han tornekronet og skamslått under mengdens hån.
Han led, han led for dem.
Han gjorde det for dem.



Han gikk den tyngste veien,der bar han selv sitt kors.
Han ba:" Min Gud forlat dem".
Han ga sitt liv på korsets tre,
han gjorde det for oss,
for alle og for oss.

Norsk salmebok nr. 133.

For så høyt har Gud elsket verden...

GOD PÅSKE!

11 kommentarer:

Hulda sa...

Så fint du viser påskens budskap i salmevers og bilder fra søndagsskolen. Påsken er virkelig mer enn sol og appelsiner.

Takk for koselige ord hos meg! Vi ses i ettermiddag. :) God påske!

Brit. (lille meg) sa...

Takk, Margit, for at du tok med dette! Det er jo dette som ER påsken! Tenk om folk fikk åpnet øynene for hva Jesus har gjort for oss!
Riktig god påske til deg!

Fjordheim sa...

Så flotte bilder du vister i dag. Ja det er jo derfor vi feirer påsken. desverre ikke mange som tenker på det virker det som.
Ønsker deg ei flott påskeuke :)

Marie sa...

En riktig GOD PÅSKE till dig. Och visst är det fantastiskt - att Jesus dog för oss, för att vi ska få leva. Kram

Hilsen Bodil F.T. sa...

Tusen takk for det flotte påskebudskapet!! Dette er kjernen i det vi tror på og kviler på!

God påske!!

Ingrid sa...

Hei! Så fint innlegg du har laget! :) Viktig å minne seg selv på hva påska betyr... selv om man lett blir mer opptatt av kyllinger, egg, appelsiner, skiturer og den slags...
Ha ei god og meningsfylt påske! :)

Nunne sa...

Ja, tusen takk! Det er så flott når noen viser oss sånne sannheter!
Tror du enten er søndagsskolelærer, eller har samla søndagsskolekort. Jeg hadde hvertfall masse sånne da jeg var lita. Flotte kort!
Jeg har en ny blogg ...Guds fang.. har du vært inne der?

Iallefall... jeg har et helt annet tema jeg vil spørre om.. røyskatten, vi kjenne rikke til den. Er den er røver? Kanskje dumt å være glad for å ha en sånn gjest?
Fortell, om du vet!...please...

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Fint innlegg.
Ønsker deg ei fin påske.

Marie sa...

Ja dette handlar det eigentleg om!
Eg har gøymd på ein liten album der eg har limt inn bibelbilde eg fekk på søndagskulen. Eg har skrive sangvers til bilda. Eg tar han fram av og til, kjekt!

God påske :)

Turid sa...

Et fint innlegg!
Fortsatt god påske!

Tussilago sa...

Lenge siden jeg har tittet inn til deg nå...jeg har rukt en annen link, og glemt denne.
Men nå er jeg her...og koser meg!
Fortsatt god påske til deg...og takk for at du blogger mer enn bare appelsiner;)