torsdag 20. november 2008

Mitt første innlegg


Her ser dere meg da jeg var lita, 2 1/2 år. jeg var alltid glad i å leke med dukker, både da og når jeg ble eldre. Husker at en kusine og jeg satt i lekehuset,som min far hadde laget, og sydde dukkeklær med nål og tråd. Vi sydde og prøvde, og det var alltid spennende å se det ferdige produkt. Heldigvis har jeg de fleste dukkene mine enda, artig, selv om noen er litt skrøpelig.


Denne dukkevogna laget min far, og jeg var både stolt og glad når jeg skranglet meg avsted på grusveien med den. Dukka i vogna hadde jeg ønsket meg lenge, lenge, og en morgen jeg våknet lå den ved siden av meg i sengen. Jeg trodde ikke det var sant, trodde jeg drømte, så jeg strakk handa forsiktig bort og tok på den. DEN VAR DER!! Jubel! Nå hadde jeg likedan dukke som min venninne! Det var en babydukke som kunne "patte"fra en liten glassflaske med smokk og så måtte den ha bleie på, for den kunne tisse og. Dressen hun har på sydde min mor, jeg var for lita til å klare det selv da. Den dukken som står kjenner vel mange til, det er en Annedukke. som jo var veldig populære på 50 tallet. Som jeg sa så har jeg alltid vært en "dukkemor", og var lykkelig da jeg etterhvert fikk to jenter jeg kunne stelle med. Sydde klær til dem og da de var små.

17 kommentarer:

Kjersti sa...

Hei mamma! Så artig at du har fått deg blogg! Fint innlegg! Tenk at jeg fikk bli den første til å skrive å gratulere deg her.. Klem Kjersti

Lappesola sa...

Velkommen i bloggverdenen. Koselig bilde av vogn og dukker.
Klem fra Sol

Hulda sa...

GRATULERER med blogg! Dette var artig! :) Veldig koselig bilde av både deg og dukkene. Kjenner meg godt igjen i det å være dukkemor. :)

Turid sa...

Gratulerer med blogg, og velkommen til "Blogglandia". Det var koselig å lese litt om dine barndomsminner. Jeg hadde også en dukkevogn som min far hadde laget. Venninnene mine hadde kjøpevogn, så var nok litt misunnelig. For kjøpevognen hadde tak som kunne slåes ned og regnteppe.
Jeg vil gjerne følge deg videre...
Hilsen Turid:)
Jeg begynte å blogge i sommer.

Brit. (lille meg) sa...

Jeg må gå inn her, for å gratulere deg med blogg! Velkommen i laget!
Takk for hygelige hilsener til meg, det er koselig å bli kjent med nye bloggere.
Koselig innlegg, artig å høre fra du var barn. Jeg lekte gså med dukker. De var "barna" mine.
Ønsker deg ei riktig god helg!:)

Elzie sa...

Välkommen i bloggvärlden. Och vad jag blev glad när jag såg den andra bilden på bloggen. Den dockan som står där vid vagnen är väldigt lik min egen Mia. Om du går in på min blogg så kan du se henne i kanten.
Hoppas du får en riktigt bra helg.
Kram Elzie

Hulda sa...

Hei mamma! Hvis du ser på bloggen min kan du se at jeg har lagt inn et lite ps der. :) Hils til lille søte Emma. :)

Berit T sa...

Hei hei, velkommen inn i denne verden.
Så koselig å se slike gamle leker igjen. Hadde en slik Annedukke jeg også, men jeg hadde også en bror som "tok livet" av henne, og det ble et stort savn, til jeg fikk en ny dukke med navn Nina.
Jeg har også vært avhengig av dukker og lir litt av det enda...
derfor har jeg laget mange , slik at hver får sitt eget utrykk. Det er så gøy å lage klærne.

Og den dukkevognen din var også et klenodium!

Ha en fin helg.

hvorfor ikke... sa...

GRATULERER med blogg;)
Det er litt mye å sette seg inn i med en gang(syntes i hverfall jeg, da) Men det er sååå mange trivelige bloggere, også så mange kreative...DU er nok en av dem!
Veldig koselig innlegg...Gleder meg allerede til neste;)
Lykke til videre!
Smil fra Torunn

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Heisan !!
Måtte ta turen innom hos deg etter Huldas oppfordring.
Så fin gammel vokn og dukker.
God helg og klem Ella

Liv sa...

Gratulerer med blogg, så arti!

Ønsker dere en riktig god helg!
Klem fra Liv

ps. takk for koselig kommentarer på bloggen min

Tiril sa...

Så koselig da,vogna er nok litt for gammel for meg, men om det er Annedukka dette, så har jeg hatt en slik.
Det skal bli koselig å få deg med her i bloggens værden.Gleder meg til å følge deg,
Ha en fin helg da!

Elzie sa...

Hej igen! Kom på att jag klippt min docka när jag lekte hårfrisörska någon gång, ha, ha. Det har inte du gjort, det kan jag se.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Magdalena sa...

gratulerer med blogg, og velkommen inn i denne hyggelige verden! tenker du får god veiledning fra de hyggelige døtrene dine,- så dette blir helt sikkert trivelig for deg!¨¨


koselige bilder du har lagt ut, annedukke har eg sett selges på qxl, er populære dem...

koselig å "hilse på deg"
fin søndag til deg,- klemmer fra Magny ~~~~

Hulda sa...

Skikkelig stilig header-bilde du har laga. Likte så godt skrifttypen, og selvfølgelig Emma. :)

Pernille sa...

Velkommen ti Blogglandia:)

Din hærlige datter, Kjersti har jeg kontakt med av og til. Koselig jente:)
Å så deilig å se Annadukka:) Jeg har en slik selv men den ligger i kjelleren. Litt fri for pannelugg da jeg prøvde meg som friør i 5-6 årsalderen. Min datter lekte også med den i mange mange år. Og like hel er den:) Mi hadde det staselige navnet, Wiola Olava. Hahahaha, oppkalt etter mine foreldre, Winnie og Olav:) Ikke lett å si, så min datter kalte henne Loralava. Hi hi.

Ha det fint og lykke til med den koselige bloggen:)

Pernille sa...

Ble så engasjert av Anna-dukka, så jeg glemte å kommentere det andre. Det er en kjempekoselig historie du skriver her, Syns jeg ser deg når du fikk den dukken. Og for en staselig dukkevogn. Det måtte være lykke på jord å få en slik! Selv hadde jeg det aldri, så det var noe av det første jeg kjøpte til min datter. Hi hi.

Kjempekos at du har disse tingene enno og det måtte være stor stas at dine barn fikk leke med dine leker:)

Ha det kos:)